#KenJezelf


FLEX
momenten

In FLOW Highschool willen we dat je jezelf leert kennen en zo verder ontwikkelt. Dit doen we onder andere aan de hand van flexgroepen in de ochtend en na school. Dit is een gedifferentieerd aanbod om je te ondersteunen waar nodig. Dit zijn lesmomenten boven op de reguliere lestijden. Je volgt extra remediëring voor de lesvakken die moeilijker gaan. Ook voor de cognitief sterke leerlingen is er een aanbod op maat om tijdens de ochtend- of avondflex te kiezen voor een aanbod van Latijn, Spaans, schaken of verdieping in een bepaald vak. Ook is er een extra aanbod om extra te sporten, te gaan wandelen met de schoolhond of een creatieve sessie te volgen.
Je krijgt als leerling dus voor extra leertijd op basis van je persoonlijke behoefte.
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
8:25 - 8:55 Kring*
9:00 - 10:50
Lesblok 1
11:05 - 12:55
Lesblok 2
13:40 - 15:30
Lesblok 3
15:30 - 16:15 Avond Flex
8:25 - 8:55 Ochtend Flex
9:00 - 10:50
Lesblok 1
11:05 - 12:55
Lesblok 2
13:40 - 15:30
Lesblok 3
15:30 - 16:15 Avond Flex
8:25 - 10:15
Lesblok 1
10:30 - 12:20
Lesblok 2
12:25 - 12:55 Inhaal Flex
8:25 - 8:55 Kring*
9:00 - 10:50
Lesblok 1
11:05 - 12:55
Lesblok 2
13:40 - 15:30
Flow - moment
15:30 - 16:15 Avond Flex
8:25 - 8:55 Ochtend Flex
9:00 - 10:50
Lesblok 1
11:05 - 12:55
Lesblok 2
13:40 - 15:30
Lesblok 3
* Verplichte deelname
Bij Flow Highschool maken we bewust tijd om soft skills aan te leren — de vaardigheden die leerlingen nodig hebben om goed te leren, samen te werken en verantwoordelijkheid te nemen. Binnen elke les leren we hen hoe ze kunnen leren: bijvoorbeeld hoe je een goed schema maakt met de leerstof die echt telt. Tijdens onze kringmomenten oefenen we samen het plannen en organiseren van huistaken, leren we kritisch je mening te verwoorden zonder onbeleefd te zijn, en besteden we aandacht aan samenwerken tijdens groepsopdrachten.
In coachgesprekken reflecteren leerlingen over deze vaardigheden: wat lukt al goed, wat kan beter, en wat heb ik nodig om verder te groeien?
Zo leren onze leerlingen niet alleen wat ze moeten kennen, maar ook hoe ze kunnen groeien — als tiener én als mens.
Soft skills
Jouw stem telt
Kijk je rond naar wat anderen vooruit kan helpen?
Sta je op de barricade voor onrecht? Wil je een gezellig samenzijn organiseren voor de andere leerlingen? Hebben je bruisende ideeën?
Dan hebben we jou zeker nodig! Want in FLOW Highschool word je aangemoedigd om zelf mee na te denken over het vormgeven van de school en de wereld rondom.
Want jij beleeft onze school op een geheel eigen manier en daar willen we graag naar luisteren.
De tienertijd is een periode waarin lichamelijke, cognitieve, emotionele en sociale processen rijpen. Echter volgt die rijping niet steeds hetzelfde tijdspad. Bijkomend moeten tieners in onze huidige maatschappij leren omgaan met verlokkingen, bedreigingen en kansen. Dit zorgt ervoor dat sommige tieners door een woelige periode gaan. Als school zijn we ons bewust van deze mentale processen. We zetten als leerkrachtenteam daarom in op het ondersteunen van onze tieners door kansen en mogelijkheden te bieden waar ze bv. kunnen leren hoe ze goede afwegingen kunnen maken, het bespreekbaar maken van taboes, te leren van elkaar en er werkelijk te zijn voor onze jongeren. We willen als leerkrachtenteam sleutelfiguren zijn in het leven van onze jongeren door ze te inspireren, te laten oefenen in zelfstandigheid en autonomie maar ook door te sturen, routes te suggereren en te instrueren. We kijken en handelen steeds vanuit verbinding en afstemming met elkaar.
